Elie Cute

The Disclaimer





Assalamualaikum
Welcome To D'Arfal Blogs. You have entered to blablabla. I just shared what I like and feel. Please leave your comment. I hope you like my new skins. Thank you :)

Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits



All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


Hp yang aku pernah guna


Wednesday, October 10, 2012 12:15 AM 0 Atashinci(s)

Sekarang ni Hp bukan saja satu KEHENDAK tapi dah jadi satu KEPERLUAN bagi setiap orang... tapi bergantung pada BAJET gak lah... lagi byk duit lagi canggih model yang boleh dimiliki... Ni aku nk story antara model HP yang aku pernah guna.. tu pun antara yang aku igt... hehe...


Hp pertama yang aku guna masa blajar dulu SAGEM... itu pun abah yang belikan... siap line CELCOM.. kemudian aku bertukar kepada Hp Erricson T10 masa tu Erricson lum bergabung ngan sony lagi... warna biru... abah gak yang belikan...sbb apa tukar aku x ingat.. dulu HP kan mahal.. tgh blajar lak tu.. mana mampu nak beli sendiri... T10 leh compose lagu... masa tu dah kira canggih gak.... pantang da lagu baru.. cepat2 cari kod nak compose...

Lepas habis blajar aku beli HP NOKIA 2100.. warna biru gak..buat pertama kali aku beli HP guna duit gaji aku wat part time ngan abah... aku beli dengan harga RM400 klu x silap n tarikhnya pun aku igt lagi 20.04.2004. Actually sblm tu aku beli hp lain.. tp fon tu asyik rosak jer... tokei kedai tu suggest aku beli hp lain.. masa tu tgh glamour ring tone poli... masih elok lagi sampai sekarang n antara fon TERLAMA yang aku ada... klu agak2 terdesak leh guna lagi... 

Kemudian aku beli HP AMOI.. ntah mcm mana aku leh beli HP ni pun aku x tau.. x glamour pun namanya.. China punya lak tu.. mgkin sbb hp tu da camera n masa tu HP camera masih mahal.. aku try gak search gambarnya tapi x jumpa lak.. hehe

Sepupu aku Asraf suka tukar2 Hp.. nanti dia promote kat aku... kmd aku jual mtk tlg Asraf jual Amoi aku tu n  aku bli Motorola C6.. 2nd hand lah dr dia. masa tu berkenan sbb dia nipis n byi sedap.. tp aku pakai hp tu x lama.sebulan 2 aku suh dia jual smula..n aku amik Nokia 3230

2010 kalau x silap aku pakai lak HP Nokia 3120 Classic.. masa tu aku bli sbb hp ni boleh wat video call n harga pun x lah mahal sgt.. camera dia pun ok.. ada flash lak tu..  actually tpengaruh dgn adik ipar aku yg masa tu pakai hp nie gak.. lasak pun lasak.. hinggalah satu hari tu skrinya rosak n aku x leh baca segala data yg ada dlm tu termasuk no fon... nak tak nak aku pun beli lah hp baru... aku up sikit ke Nokia E71.. sebab boleh wifi.. boleh video call n ada gps... aku beli ni dalam tahun 2011.. masa tu tokey tu suggest gak aku amik touch screen.. tapi ntah kenapa aku x minat touch screen nie... 

Gelombang android lak melanda.. msa tu aku terpengaruh pulak dengan telefon keluaran Samsung touch screen.. gara2 k asmah lah nie dok promosi kat aku.. target aku masa tu nak amik samsung W.. puas 1 banting aku riki semua x da stock.. mmg tgh laris gila lah... tunggu punya tunggu aku dah x tahan.. aku akhirnya amik Samsung Y jer.. kt hp ni aku guna line U mobile sbb rate internet dia murah rm28/mth..  sng nak wassup dengan kawan2 aku yg dah lama terpisah sb wassup free beb...

ok lah sampai di sini saja cerita aku pasal HP yang aku pernah n sedang guna sekarang..